Linkpartnerség.
Statikus látogatottság növelés 2.
Tegyük fel, hogy van egy olyan oldal a hálón, ami kitűnően kapcsolódik- tartalmát tekintve - a mi oldalunkhoz.
Pl: Mi kést értékesítünk, ő pedig kés élezéssel foglalkozik.
Állapodjunk meg az oldal tulajdonosával ( üzemeltetőjével), hogy Mi is, ő is tegyen fel az oldalára egy, a másikra mutató linket. Így optimális esetben egymás valamennyi látogatóját elküldjük a másiknak.
Minél több ilyen kapcsolatunk alakul ki, annál több látogatóra számíthatunk.
Mindenképpen használjunk egy olyan számlálót ( web-audit rendszert), amely mutatja, hogy melyik linkpartner oldalról érkezett a látogató. Egy ilyen havi statisztika megmutatja, hogy számunkra melyik a legértékesebb linkpartnerünk.
Ez azért is fontos, mert ha olyan oldallal tartunk fenn linkcsere partnerségi kapcsolatot, amely látogatottsága alacsony, akkor ezzel leginkább csak ő járt jól.
Arról nem is beszélve, hogy némely keresőmotor pl. google figyeli a mi linkkapcsolatainkat és ha gyakori közte az értéktelen - nulla vagy kis forgalmú -lapra mutató, akkor kulcsszavas keresésnél rontja a besorolásunkat. Lásd keresőoptimalizálás.
Milyen linket helyezzünk el?
Lehet banner különböző méretben, lehet szöveges link, lehet link a menürendszerben stb.
Méréseink során azt figyeltük meg, hogy a szöveges linkeket gyakrabban használják a látogatók.
Ez persze nem azt jelenti, hogy egy az oldalba jól beintegrált banner nem hozhat kiemelkedő eredményt.
Inkább azt ajánljuk mindenki számára, hogy tegyen fel többfélét és.......... FIGYELEM: Mérni! Mérni! Mérni!
Léteznek " linkcsere ügynökségek" .
Álltalában megadnak egy banner méretet, és erre a méretre elkészített reklámainkat megjelentetik a velük szerződésben lévők oldalain. Így nekünk is fel kell tenni oldalunkra ezt a méretű hirdetési helyet.
Minden újboli oldal letöltésnél más -más reklámbanner jelenik meg az oldalunkon.
Mi a haszna az ügynökségnek ?
Pénzt álltalában nem kérnek ( Ezzel egyébként reálisan árazták be a szolgáltatást)
Vagy egy a mások oldalán megjelentetett hirdetésünkért 2,3,4 megjelenést kell biztosítani a mi oldalunkon.
Vagy megosztják a banner méretét és egy részén az Ő hirdetésük van jelen.
Vegyes tartalmú oldalakra kerülnek fel a bannerjeink.
Méréseink azt bizonyítják, hogy számtalan olyan oldalt nyitnak meg a látogatók, ahol a mi bannerünk fenn van és 1000-ből
1-9 látogat el hozzánk.
Ezek az ügynökségek azzal érvelnek, hogy a nagy számok törvénye........... Innen üzenem, hogy ez egy matematikai törvény és ezt ne erőltessük az élet minden területére.
Itt vetődik fel a kérdés, hogy milyen a jó látogató ?
FIGYELEM: Mérni! Mérni! Mérni!
a "Profi Tudás" e-marketing csomag kitünő társa lehet a linkpartnerségnek, hiszen a társoldalról megérkezett látogató máris újabb három ismerősének ajánlva tovább népszerűsíti oldalunkat, és ezzel egy dinamikus látogatottság növekedés alakul ki.
Plussz része a csomagnak az a web-audit rendszer, amely igazán profi segítséget nyújt a napi elemzésekben.
|